Multe dintre mașinile moderne de astăzi au verificări și rutine automate care vă instruiesc să vă întrețineți mașina atunci când a trecut un anumit timp sau un număr de kilometri. Este un memento foarte util și deosebit de minunat dacă aveți un plan de service cu o reprezentanță. Este foarte puțină bătaie de cap să vă luați mașina atunci când se ocupă de schimbul de ulei și filtrele și lucrurile mai mici, cum ar fi înlocuirea lamelor ștergătoarelor de parbriz etc. De asemenea, scade povara reprezentanței care, dacă sunt proactivi, vă va apela pentru a vă reaminti vă spun că mașina dvs. este programată pentru revizie în service auto cluj-napoca în 30 de zile. S-ar putea să nu vă puteți angaja să faceți programarea acolo și apoi, dar, fără îndoială, mașina dvs. va începe să vă reamintească de cerințele de service și mai devreme sau mai târziu și veți ceda la sunetul său!

Ce se întâmplă, totuși, când nu mai aveți un plan de service și mașina dvs. decide că este timpul pentru un service, în ciuda faptului că nu a fost condus intervalul de service recomandat de 10.000 sau 15.000 km. Nu vă faceți nicio greșeală, este un exercițiu costisitor să vă mențineți mașina deservită de agenți atunci când trebuie să plătiți singur pentru acest lucru și orice amânare este binevenită în climatul financiar actual.

Fără plan, fără probleme!

Fără plan, fără probleme!

Ar fi o prostie să sugerați că nu ar trebui să vă întrețineți mașina conform instrucțiunilor din manual și amintită de mașină. Una dintre rutinele de servicii mai evidente este schimbarea uleiului și a filtrului, lucru pe care cu adevărat nu ar trebui să-l neglijați. Uleiurile moderne de motor sunt uimitoare și păstrează motorul lubrifiat cu mult peste intervalele de service solicitate, dar filtrele trebuie în continuare schimbate, deoarece acestea acționează ca „bureți” absorbind toate depunerile dăunătoare de carbon și biții de metal microscopici care se uzează în timp ce motorul funcționează. Este o practică standard să înlocuiți atât filtrul de ulei, cât și uleiul de motor în același timp, chiar dacă filtrele devin mai murdare mai întâi. Fiți atenți, însă, motorinele pot fi foarte scumpe, deoarece sunt adesea sintetice și conțin aditivi pentru detergenți. Recent, se pare că motoarele diesel au un interval de service recomandat de 20.000 km, care se simte prea lung. Orice service auto ar zice că 20.000 este exagerat de mult pentru uleiul unei mașini diesel.Poate că acesta este un exercițiu de economisire a costurilor pentru reprezentanții care îndeplinesc cerințele reale de service sau poate că uleiurile sunt chiar atât de bune astăzi.

Același lucru este valabil și pentru fluidele de transmisie – acestea sunt uleiuri sintetice foarte specializate, care asigură schimbarea lină a treptelor. Acest ulei are, de asemenea, un filtru pentru îndepărtarea nămolurilor și a depunerilor de metal. Nerespectarea acestui lucru ar putea duce la probleme de schimbare a vitezei și, în cel mai rău caz, la o cutie de viteze stricată. Rezolvarea problemelor cutiei de viteze înseamnă adesea scoaterea motorului pentru o înlocuire completă a transmisiei. O greșeală foarte costisitoare.

Dar un motor nu este fabricat de o mașină – și întreținerea altor componente este de aceeași importanță. De exemplu – toate mașinile au lichid de frână – fără aceasta nu veți putea să vă opriți și asta ar putea fi catastrofal! Și ce se întâmplă cu lucrurile simple, cum ar fi lamele ștergătoarelor – acestea pier în timpul verii în prima ploaie pe care o târâți împreună cu ștergătoarele dvs. care devin hipersonice cu vizibilitate zero. E de-a dreptul periculos. Vă rugăm să rețineți că articolele de „uzură”, cum ar fi frânele, discurile, șocurile, aerul și ștergătoarele nu sunt acoperite de un plan de service și ar fi înlocuite ca parte a unui plan de întreținere sau după inspecția unui mecanic.