Pentru a putea oferi un raspuns competent legat de costurile unui advertorial SEO, trebuie mai intai sa se stabileasca o serie de criterii care stau la baza setarii unui pret cat mai corect. Atunci cand se porneste o campanie de advertoriale SEO, bugetul alocat nu este singurul criteriu pe care trebuie sa il setezi. Mai intai de toate, trebuie sa iti faci o lista de obiective prin care sa stabilesti ce urmaresti sa obtii de la advertorialele care urmeaza sa fie publicate.
Un advertorial bun si de efect costa. Daca tot pornesti o astfel de campanie atunci trebuie sa o faci cat mai eficienta pentru afacerea ta si daca tot vei plati advertorialul respectiv asigura-te ca iti ofera mai mult decat niste simple backlink-uri in plus.
Cat poate sa coste un advertorial de calitate?
Atunci cand investesti in advertoriale SEO nu trebuie sa te gandesti doar pe termen scurt intrucat efectul unui advertorial foarte bun este unul pe termen lung si iti va genera rezultate pentru mult timp. Advertorialul trebuie sa fie interesant, astfel incat sa fie citit de la inceput pana la sfarsit. Suntem siguri ca la randul tau ai intrat pe site-uri si nu ai reusit sa gasesti continut care sa te faca sa iti doresti sa le citesti. Tocmai de aceea, daca tot ai decis ca o campanie de advertoriale este solutia perfecta pentru afacerea ta, trebuie sa te asiguri ca acestea sunt eficiente.
Diferenta dintre un advertorial de calitate si unul care nu este bun, o face redactorul. Acesta din urma trebuie sa il convinga pe cititor sa ramana pe articol si chiar sa reactioneze. Un advertorial SEO de calitate trebuie sa fie redactat astfel incat nevoile SEO sa se imbine cu povestea creata. Asadar, pentru a obtine mai mult decat niste simple backlink-uri, iata cateva exemple practice:
- Cateva bloguri mici cu nu mai mult de 100 de vizite pe zi, unde un advertorial publicat nu poate sa depaseasca mai mult de 50 euro. In total se investesc maxim 300 euro iar expunerea este de maxim 1000 vizite.
- Un singur blog mare, cateva mii de vizite zilnic, poate sa coste aproximativ 300 euro iar expunerea zilnica este de aproximativ 2-3000 de vizitatori.
Ambele variante presupun o cheltuiala de aproximativ 300 euro dar a doua varianta este mai eficienta deoarece poate sa genereze un numar de vizite mult mai mare. Nu este de ajuns sa obtii doar niste simple backlink-uri si sa speri ca advertorialele publicate vor fi vizualizate de publicul tinta. Advertorialul trebuie sa obtina reactii si rezultate pentru a putea fi considerat eficient.
Cum trebuie sa alegi content writer-ul care sa iti creeze advertorialele?
Pentru a alege un blogger sau o agentie care sa redacteze advertorialele, trebuie sa te ghidezi dupa performantele acestuia. Publicul tinta trebuie sa se regaseasca printre urmaritorii blog-ului sau site-ului respectiv. De exemplu, daca doresti sa publici advertoriale despre fotografie atunci trebuie sa gasesti site-uri si blog-uri nisate pe domeniul respectiv. De asemenea, trebuie sa tii cont de performantele blog-ului sau site-ului respectiv, sa ofere un trafic de calitate.
Advertorialele trebuie verificate pentru a nu fi plagiate si sa fie scrise corect gramatical. Stilul trebuie sa fie unul corerent si daca esti in cautarea unei nise specifice atunci content writer-ul trebuie sa stie sa abordeze cu usurinta subiectele din domeniile respective.