Promovarea pe Internet, mult mai accesibila financiar decat campaniile de marketing derulate la nivel stradal sau in alte medii outdoor, difuzate in mediul televizat sau chiar radiofonic, este deseori cheia catre succesul micilor intreprinzatori. Acest lucru nu inseamna, insa, ca brandurile mari nu recurg la tehnici de marketing online, precum optimizare SEO si altele. Dimpotriva! Unele dintre acestea chiar renunta, partial sau complet, la spoturile radio / TV in favoarea unei campanii vaste in mediul digital. Sau, cel putin, prioritizeaza aceasta ultima optiune, in functie de specificul activitatii si publicul tinta caruia se adreseaza.
Oricum, chiar daca ideal ar fi sa combini ambele tipuri de publicitate – cea traditionala cu cea digitala –, nu ai motive sa te descurajezi si sa crezi ca tu nu poti inregistra vanzari satisfacatoare pe Internet! Asadar, in cazul in care combini, de pilda, procesul de optimizare SEO cu alte activitati de marketing online implementate corespunzator (comunicarea prin social media, trimiterea de newsletter, reclamele de tip PPC), mai mult ca sigur vei reusi sa scoti maximul de potential dintr-un buget minim.
Revenind la Search Engine Optimization (optimizare SEO), aceasta se ocupa cu optimizarea site-ului, magazin online sau pagina de prezentare a serviciilor oferite, pentru motoarele de cautare. Ce inseamna acest aspect? Targetand anumite expresii de cautare, construind o retea de linkuri asociate cu alte site-uri puternice, implementand solutii tehnice si de design – care tin, printre altele, si de UX (User Experience) –, vei reusi sa devii mai vizibil in Google.
In urma unei cautari concrete efectuate de catre utilizator folosind bara de search, care sa faca apel la oferta ta, site-ul tau va aparea printre primele rezultate returnate de Google. Deci, utilizatorii te vor descoperi mai repede, cel mai probabil vor da click catre oferta respectiva si, din acel moment, vor deveni potentiali clienti. Astfel se creeaza un flow pentru traficul organic, generator de incasari cu o probabilitate mai ridicata decat traficul direct.
Dar, pentru ca procesul de optimizare SEO este unul foarte complex, mai multe desprea ceea ce inseamna acesta aflam de pe site-ul iAgency.ro, din articolul Ghid SEO pentru incepatori – Cum sa ajungi nr. 1 in Google.
Acest ghid poate fi deosebit de util in conditiile in care, pentru a reduce din costuri, vrei sa intelegi ce presupune SEO si sa aplici singur cateva principii, in eventualitatea unei reusite. Desi, cel mai indicat este sa apelezi la o echipa de specialisti, evident!
Iata, totusi, ce contine ghidul SEO pentru incepatori, in linii mari:
Capitolul 1: Cum functioneaza motoarele de cautare
„A optimiza site-uri fara a cunoaste cum functioneaza motoarele de cautare este ca si cum te-ai inscrie la maraton fara sa ai pregatirea necesara. Sigur ca sunt multi care se inscriu doar de dragul participarii si care chiar reusesc sa termine cursa, dar putini ajung sa fie pe podium”, este premisa de la care porneste autorul.
Capitolul 2: Cum sa faci un research de cuvinte cheie
Capitolul 3: SEO on-page in 10 pasi simpli – Chiar si tu poti sa o faci
Capitolul 4: Elemente SEO tehnice pe care ar trebui sa le verifice orice specialist
Capitolul 5: Cum sa creezi continut SEO care sa te ajute sa iti cresti traficul
Capitolul 6: Optimizarea site-ului UX pentru mobil
Capitolul 7: Tot ce trebuie sa stii despre link building (optimizare SEO off-page)
Capitolul 8: Cum sa masori rezultatele in SEO
Citeste complet capitolele, aici!