In universul marketingului online sunt doi termeni care se afla intr-o relatie simbiotica foarte puternica si pe care ii intalnim adesea in articole si pe site-urile agentiilor cu servicii specializate: SEO si SEM. SEO este un termen generic care se refera la optimizarea pentru motoarele de cautare, de regula alaturi de el gasim termeni precum optimizare SEO sau servicii seo. SEO este o componenta puternica a SEM, Search Engine Marketing. Astazi SEM se refera la cautarile platite, cu alte cuvinte se refera la procesul de obtinere a traficului prin cumpararea de reclame afisate pe motoarele de cautare. Spre deosebire de SEM, SEO este procesul de obtinere a traficului organic, prin rezultate naturale ale cautarilor si prin metode editoriale diverse.

Pentru un SEO de calitate se poate utiliza un seo tool, seo rank tracking sau serp tracking, instrumente foarte utile pentru SEO sau SEM. Cu aceste instrumente este foarte usor sa ai campaniile SEO dorite, stii ca ai rezultate excelent de fiecare data, profesionistii din agentii le au la dispozitie si le vor folosi pentru a avea cele mai bune rezultate. Raportarea e mai simpla cand ai instrumente seo de calitate, disponibile online, orice date despre ranking sau SERP sunt utile de fiecare data cand pornim la drum si vrem sa optimizam orice site.

Servicii seo                                           

Tot procesul de optimizare SEO se afla intr-o continua evolutie, el depinde direct de toate schimbarile de algoritmi pe care le face Google si e format din actiuni on-page si off-page care duc la eficientizarea optimizarilor pentru motoare de cautare. On-page seo cuprinde optimizari pentru meta date, pentru tag-urile paginilor de titlu, pentru meta descrieri, pentru tag-urile heading, pentru imagini si cuvinte cheie. In optimizarile on-page avem si continutul de calitate, optimizat si el si structuri URL simplificate si usor de gasit, care contin si cuvinte cheie, viteze optimizate pentru pagini, social sharing pentru continut si instrumente integrate pentru sharing.

Optimizarile off-page tin de tot ce poti face in afara site-urilor pentru o optimizare SEO de calitate si eficienta. De la link building si inbound links pana la social media sharing si social bookmarking, la continut targetat gazduit pe alte site-uri, cu referinte la site-ul promovat si optimizat, toate sunt parte din optimizarile off-page. Optimizarile on-page si off-page fac parte din serviciile seo de calitate oferite de marile agentii seo, cum e si WiseVision, serviciile profesionale de optimizare sunt cele mai importante pentru un trafic organic de calitate. Cu serviciile seo nu numai ca ai acces mai rapid la instrumente si metode testate de optimizare, dar stii ca vei avea si rezultatele dorite pe termen lung si un buget care e usor de controlat si nu e foarte mare, alocat pentru optimizari.

Agentii seo

In cazul SEM avem doar reclame platite pe Google si cam atat. Reclamele pot fi de tip PPC, avem si activitati CPC, de fiecare data cand un utilizator cauta un cuvant cheie care se regaseste si in reclame acestea apar si sunt semnalizate corespunzator in pagina cu rezultatele cautarilor. Strategiile SEM includ foarte multe metode si instrumente prin care poate creste vizibilitatea site-ului in cel mai scurt timp, metode pe care o agentie seo le poate pune in aplicare foarte usor. Spre deosebire de o optimizare SEO, in SEM putem folosi Google Ads, se lanseaza campanii pentru audiente specifice, se creeaza grupuri de reclame care au in interior cuvinte cheie relevante pentru anumiti indivizi din publicul tinta.

Ca regula generala este bine sa avem optimizari pentru motoarele de cautare solide ca baza pentru SEM de inalta calitate. Degeaba ai reclame care duc spre site daca pe site ai continut irelevant si neoptimizat, pe care clientii nu il gasesc interesant sau nu il gasesc deloc la cautari.

Agentiile seo stiu cand sa se concentreze pe seo si cand sa prefere SEM-ul, stiu cum sa penduleze intre aceste doua instrumente puternice pentru un trafic de calitate pe site, pot alege combinatii de strategii si de instrumente pentru cele mai bune optimizari realizate pe termen scurt. Doar o agentie seo cu experienta, cum e de pilda si WiseVision, va sti cand sa se bazeze pe SEM, mai ales atunci cand se lanseaza site-uri noi, SEM poate aduce vizibilitate rapida pana cand se construieste un trafic organic si o credibilitate pentru site-ul respectiv. Nu trebuie sa cadem insa in capcana SEM, nu ne vom baza deloc doar pe reclame platite, va trebui sa avem si trafic organic prin intermediul SEO si continut optimizat si de calitate care sa fie util pentru publicul tinta.